Nya Inlägg

Positiva effekter av fisk och skaldjur på vår hälsa

Positiva effekter av fisk och skaldjur på vår hälsa

Fisk och skaldjur är en källa av högkvalitativt protein och är bästa källan till omega-3 fettsyror. Den innehåller också många vitaminer och mineraler som ökar deras näringsvärde. Så många sjukdomar kan förebyggas genom att bara lägga havet mat i vår kost. Här finns vissa användbara skäl för att införa skaldjur i vår kost.

 

Minska hjärtsjukdomar

Kolesterol är en viktig del av alla levande djurvävnader. Mättade fetter i vissa livsmedel resulterar i höga kolesterolhalten i blodet. Havs livsmedel är rika på omega-3-fettsyror, fleromättat fett som är hjärtat friskt. Forskare har föreslagit att om vi inkluderar en del av fisk och skaldjur i vår vecko kost kan minska risken för hjärtinfarkt med hälften. Det konstaterades också att EPA och DHA-halten i fisk är relaterade till vissa fördelaktiga effekter som de förhindrar koagulering av blod, göra vener mer elastisk, underhålla hjärtrytmen, sänka blodtrycket och risken för hjärtinfarkt.

 

Fördelaktigt för lederna

Studier har visat att intag av kost rik på omega-3 fetter kan minska inflammatoriska tillstånd som reumatoid artrit och det kan också bidra till att behandla leder ömhet. Personer som lider av sådana problem kan dra nytta genom att äta fiskar som sardiner och lax som befinns vara till hjälp för att minska artrit.

 

Perfekt för ögonen

Studier har visat att människor som lider av åldersrelaterad muskeldegeneration (AMD) kan dra nytta av marina omega-3, som visar sig vara till hjälp för att skydda synen av sådana patienter. Som näthinnan i ögat är mycket koncentrerad DHA (en långkedjig omega-3 fettsyra) intaget av fisk och skaldjur i synnerhet oljerika fisk kan vara till hjälp för att hålla ögonen friska och ljusa. Vissa skaldjur som fisk och skaldjur är rika på vitamin A som är till hjälp för att öka mörkerseende.

Beauty Enhancer

Överraskande skaldjur kan bidra till din skönhet men frågan är hur? Fisk innehåller omega-3 fettsyra och zink, som kan förbättra din hy. Zink är också till hjälp för att minska akne. Havs livsmedel är rik källa av vitamin E, som är avgörande för hudens hälsa och är till hjälp för att bromsa hudens åldrande.

 

Bra för Brain

Enligt professor Michael Crawford hjärnans utveckling är beroende av arakidonsyra (AHA) och dokosahexaensyra syror (DHA) som rikt finns i fisk och skaldjur som fisk. Så det är rätt att säga att fisk och skaldjur är hjärnan mat. Studier visar att människor som konsumerar massor av fisk och skaldjur är mindre benägna att utveckla demens och minnesproblem.

 

Stärka upp lungorna fungerar

Andningsproblem kan minskas genom att inkludera kallt vatten fisk i kosten eftersom det utlöser vävnad reparera och fysisk styrka som är nödvändig för återvinning. Omega-3-fett konsumtion leder också till förbättrad immun funktion och minskad inflammation.

Här finns vissa användbara skäl för att införa skaldjur i vår kost.

 

Minska hjärtsjukdomar

Kolesterol är en viktig del av alla levande djurvävnader. Mättade fetter i vissa livsmedel resulterar i höga kolesterolhalten i blodet. Havs livsmedel är rika på omega-3-fettsyror, fleromättat fett som är hjärtat friskt. Forskare har föreslagit att om vi inkluderar en del av fisk och skaldjur i vår vecko kost kan minska risken för hjärtinfarkt med hälften. Det konstaterades också att EPA och DHA-halten i fisk är relaterade till vissa fördelaktiga effekter som de förhindrar koagulering av blod, göra vener mer elastisk, underhålla hjärtrytmen, sänka blodtrycket och risken för hjärtinfarkt.

 

Fördelaktigt för lederna

Studier har visat att intag av kost rik på omega-3 fetter kan minska inflammatoriska tillstånd som reumatoid artrit och det kan också bidra till att behandla leder ömhet. Personer som lider av sådana problem kan dra nytta genom att äta fiskar som sardiner och lax som befinns vara till hjälp för att minska artrit.

 

Perfekt för ögonen

Studier har visat att människor som lider av åldersrelaterad muskeldegeneration (AMD) kan dra nytta av marina omega-3, som visar sig vara till hjälp för att skydda synen av sådana patienter. Som näthinnan i ögat är mycket koncentrerad DHA (en långkedjig omega-3 fettsyra) intaget av fisk och skaldjur i synnerhet oljerika fisk kan vara till hjälp för att hålla ögonen friska och ljusa. Vissa skaldjur som fisk och skaldjur är rika på vitamin A som är till hjälp för att öka mörkerseende.

 

Beauty Enhancer

Överraskande skaldjur kan bidra till din skönhet men frågan är hur? Fisk innehåller omega-3 fettsyra och zink, som kan förbättra din hy. Zink är också till hjälp för att minska akne. Havs livsmedel är rik källa av vitamin E, som är avgörande för hudens hälsa och är till hjälp för att bromsa hudens åldrande.

 

Bra för Brain

Enligt professor Michael Crawford hjärnans utveckling är beroende av arakidonsyra (AHA) och dokosahexaensyra syror (DHA) som rikt finns i fisk och skaldjur som fisk. Så det är rätt att säga att fisk och skaldjur är hjärnan mat. Studier visar att människor som konsumerar massor av fisk och skaldjur är mindre benägna att utveckla demens och minnesproblem.

 

Stärka upp lungorna fungerar

Andningsproblem kan minskas genom att inkludera kallt vatten fisk i kosten eftersom det utlöser vävnad reparera och fysisk styrka som är nödvändig för återvinning. Omega-3-fett konsumtion leder också till förbättrad immun funktion och minskad inflammation.

Bortsett från dessa fördelar Epidemiologiska studier har avslöja sambandet mellan havet livsmedel och låg nivå av depression.

Nattens äta syndrom är en matrelaterad sömnstörning

Nattens äta syndrom är en matrelaterad sömnstörning

Nocturnal eating syndrome är ett sömnproblem som är vanligare hos kvinnor än män. Det är en av två ätstörningar som är förknippade med sömn. Den andra kallas sömnrelaterad matstörning. Nattens äta syndrom och sömnrelaterad matstörning är båda parasomnias

Nocturnal eating syndrome är en sömnstörning som kännetecknas av obsessiva raider på kylskåpet på natten. Vanligtvis är de med denna sömnproblem mycket lätta sliprar. När de vaknar under natten har de fått en alltför tvångsmässig känsla att de inte kommer att kunna falla tillbaka och sova om de inte äter något. En gång i sängen och i kylskåpet gör tvångsstödet att de gör dem vargna ner maten. De med nattliga ätningssyndrom är helt vakna och kom ihåg att äta maten den följande dagen. Detta syndrom är en kombination av sömnstörning och ätstörning. Sömnlöshet är också en stor faktor vid nattetidssyndrom. Behandling för denna sjukdom är vanligtvis mottagen från en mentalvårdspersonal som specialiserar sig på personer med ätstörningar. Förbättrad sömnhygien kan också hjälpa till med denna sjukdom.

Sömnrelaterad ätstörning påverkar också fler kvinnor än män och är en variation av sömnvandring. Under en episod av denna sömnstörning, kommer en person att äta under partiell upphetsning från en djup sömn. Ofta kommer de att äta mycket ohälsosamma eller bisarra livsmedel som de i allmänhet inte skulle äta när de är vakna. Under en episod av sömnrelaterad ätstörning kan en individ äta frusen pizza, råkakadeg, jordnötssmör på fisk och jämn hundmat. Ofta kan de vara mycket slarviga och slarviga och kan till och med få brännskador eller skär när de lagar maten. Det är extremt inte lätt att väcka någon under en episod och de har inget minne om det på morgonen. Det förefaller inte vara ett samband med hunger under en sömnrelaterad matförhållande episod, även om individen har ätit precis tidigare till sängen, kan en episod fortfarande förekomma.

Även om orsaken till matrelaterad sömnstörning bara inte identifierats har flera utlösare upptäckts. Läkemedel som litium, en stämningsstabilisator och bensodiazepinreceptorn zolpidem är två av dessa triggers. Individer med humör och personlighetsstörningar eller psykiska problem, till exempel bulimi, har högre risk att utveckla ett av dessa matrelaterade sömnproblem. Människor som upplever andra sömnstörningar, inklusive sömnlöshet, sömnapné, periodisk lembesvär eller narkolepsi är också i högre risk

Personer med sömnrelaterad ätstörning har ofta en sömnhistoria. Av denna anledning anses människor som lider av denna parasomnina ha mer av sömnstörning än en ätstörning. Behandling med receptbelagd medicin är vanligtvis mycket effektiv. Antidepressiva medel, dopiminmedel, antikonvulsiva medel och opiater tenderar att vara förskrivna. När sömnvandring är stoppad så är resorna till kylskåpet.

Sömnätare är ofta överviktiga på grund av högt kaloriintag på natten. Övervikten leder ofta till andra sömnstörningar, till exempel obstruktiv sömnapné. Söker behandling, antingen från din sjukvårdspersonal eller mentalvårdspersonal är avgörande för god hälsa vid behandling av sömnbesvär

Skräpmat och det är skadliga effekter

Skräpmat och det är skadliga effekter

I dagens scenario behöver skräpmat ingen introduktion. Tja, alla i denna åldersgamla njuter av smaken av skräpmat. Skräpmat är den mest populära maten eftersom de är läckra, fyller, prisvärda och lättillgängliga.

Skräpmat är allt gott smakande, förutom det faktum att det inte är näringsmässigt balanserat. Det kan påverka din hälsa om det konsumeras regelbundet.

I följande artikel har jag listat några skadliga effekter av skräpmat.

I snabbmatens ålder är fetma det vanligaste problemet. Skräpmat är lastade med mycket fett, socker, kalorier, salt och kolhydrater och därför inte alla friska. Att äta överdriven mängd skräpmat leder till fetma och undernäring. Det skär också ned energinivån i kroppen.

Skräpmat innehåller hög mängd olja och fett och därför finner vår kropp svårigheter att smälta. När vi konsumerar skräpmatvaran i överdriven mängd, får större delen av blodet avledas till tarmarna och därmed känner vi oss dåsiga och möter minskad koncentration.

Din lever kan vara skadad på grund av skräpmatens konsumtion. Skräpmat är bristfällig i kostfiber och mikronäringsämnen som vitaminer och mineraler.

Ditt hjärta kanske inte fungerar ordentligt i längden på att konsumera överdriven mängd skräpmat. Du kan drabbas av hjärtsjukdomar som hjärtstopp och ateroskleros.

Bukspottkörteln kan vara skadad vilket resulterar i insulinberoende diabetes mellitus.

Skräpmat är en slags beroendeframkallande; Du blir knuten till det och fortsätter att äta det på ett okontrollerat sätt trots att det inte är hälsosamt. Ju mer du konsumerar desto svårare kommer du att hitta att välja hälsosam mat. Att sluta en skräpmatberoende kan vara svårt men inte omöjligt. Till att börja med kan du successivt minska frekvensen av att äta skräpmat och försöka äta mer hemlagad mat.

vDetox For Life Series Part 1) Detox att Återställ din kropp

vDetox For Life Series Part 1) Detox att Återställ din kropp

Detta är den första av en sammanställning av flera artiklar att upplysa dig och inspirera dig att hoppa in med båda fötterna, detox din kropp, och njuta av alla fördelarna med livskvalitet du föddes att ha!

 

Det aktuella läget för din kropp

Du troligtvis inte bara lever i en sur kropp, men i själva verket mata din kropp allt den behöver för att hålla surt, vilket gör att din kropp ohälsosamt, slöa, ömmande, sjukdom-ridit, etc. Hur har din kropp kommer att vara så här ? Det är verkligen inte din naturliga tillstånd. För att återgå kroppen tillbaka till sin naturliga optimal, alkaliskt tillstånd, måste du detox din kropp!

 

Sura Body

En sur kropp behöver näring för att vara så här. Om du får dina livsmedel på den lokala mataffären, då 80% av den har tillsatt socker. Japp. Bearbetade livsmedel är inte riktig mat, men är faktiskt livsmedelsliknande produkter som injiceras med kemikalier för att få dem att smaka som vad avbildas på förpackningen. Det finns också riktig mat där ute som har ändrats, såsom traditionella nötkött och kyckling, som injiceras med hormoner, antibiotika, etc. riktig mat som har ändrats genetiskt vet som GMO (genetiskt modifierade organismer). I en studie i filmen ”GMO OMG!”, GMO orsakade stora tumörer i labbråttor början månaden fyra, särskilt runt brösten. Om din kost är främst förpackade livsmedel, skräpmat, och snabbmat, måste du detox din kropp!

 

Alkaline Body

Detta är din naturliga tillstånd! Organiskt, icke GMO-livsmedel, som hela frukter och grönsaker, och organiska, gräs utfodras kött, hålla kroppen i detta tillstånd. Du njuta mer energi, dodge sjukdom med lätthet, och bibehålla en hälsosam vikt. Din kropp fungerar optimalt eftersom det inte är över arbetar för att bekämpa alla gifter flesta ingest under varje måltid. Det är verkligen ett mirakel din kropp kan uthärda vad den gör! Att återta kroppen av dina drömmar, måste du detox!

 

Fysiska tecken på toxicitet och obalans i kroppen

Om du upplever något av följande symtom delvis eller i sin helhet, du sannolikt behöva en välförtjänt detox:

-Bloating -syran Reflux -Indigestion

-Weight vinna-Långsam Uppslutning-Oförmåga att gå ner i vikt

-Muscle värk-Huvudvärk-Ledvärk

-Sugar cravings -Anxiety -Blood socker problem

 

-Chronic trötthet-Low libido-Minskad metabolism

– Fetts lever -Fibromyalgia -Gallbladder frågor

-Allergies-livsmedelskänslig-Dålig koncentration

-Hemorrhoids -Constipation -Autoimmune sjukdomar

-Acne-Hudirritationer-Cellulit

-Depression-Humörsvängningar-ilska frågor

-Inflammation-Störd sömn -Excessive svettning

-Hot blinkar -PMS -Menopausal symptom

 

Vad göra här näst

Om du är intresserad av att ta stora steg, göra ett åtagande till dig själv. Ett åtagande att ansluta sig till en livskraftig, pålitlig, sanning baserade detox program och hålla fast vid det från början till slut. Den rekommenderade tidsramen för att fullt ut delta i detox-programmet är fyra veckor. För de flesta är detta den varaktighet som krävs för att göra eller bryta en vana. Detta gör att din kropp den tid den behöver för att befria sig själv från skadliga missbruk. Du kommer att bli förvånad över hur snabbt din kropp acclimates till den nya dig och din nya rena äta livsstil!

Mitt namn är Kolle och jag är en karl hälsa mutter och certifierad yogainstruktör. På grund av min långlivade passion för hälsa och välbefinnande, var jag lite arrogant när jag blev kontaktad angående mitt deltagande i en detox-program. Jag tänkte, ”Jag är redan frisk.. .I redan vet allt som finns att veta om kost och motion.” Pojke var jag fel! Jag lärde mig så mycket, och skulle vara en ära att dela en steg-för-steg guide till Detox och få friska.